Föreningen

Algutsboda Hembygdsförening har idag cirka 550 medlemmar och vi har sammanlagt 16 byggnader, en del större och några mindre. Flera av byggnaderna innehåller muséer. Vi har cirka 3 000 olika föremål som vi visar under sommaren.

Om rollen

I rollen ingår att arbeta med underhåll av såväl byggnader som av vår hembygdspark. I själva parken finns tio byggnader som alla kräver mer eller mindre underhåll. Föreningen innehar också byggnader på andra platser i närområdet som också innefattas i tjänsten. I övrigt ingår i rollen att bistå styrelsen med administrativa uppgifter såsom medlemsregister, e-mailkorrespondens och sociala medier med mera.

Kompetens och erfarenhet

Du har erfarenhet av att underhålla byggnader och parker. Du är en servicemedveten och lösningsorienterad person med stort driv och engagemang samt har lätt för samarbete och beslutsfattande. Självklart värdesätter vi även ditt genuina intresse för människor och hembygdsarbete. Du är van vid att arbeta självständigt och trivs med att vara ett stöd och bollplank till styrelsen och föreningen. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Tjänsten är en tillsvidareanställning, med sex månaders provanställning. Körkort krävs.

Vi hälsar dig välkommen med din ansökan till:

Algutsboda Hembygdsförening
Hembygdsvägen 4
361 93 Broakulla

eller på e-post info@algutsbodahembygdsforening.se

Senast den 30 april 2021 vill vi ha din ansökan.

Kontakta oss gärna om du har några frågor:

• Marianne Henningsson (ordförande) telefon 070–822 34 74
  • Kurt Lindblom (sekreterare) telefon 076–317 80 15