Evenemang hösten 2019

Datum Tid Aktivitet
22/9
14.00 Rockabillydag i Algutsboda Hembygdspark. Rockabillmusik med Emilio Walter. Utställning av bilar och rockabillykläder. Korv och fika serveras. Entré: 100 kr, barn under tolv år gratis. Insläpp från 13.30. Slut cirka klockan 16.30. (Arrangemang i samarbete med Alsboknuten och Broakulla Samhällsförening med flera.)
31/10 18.00 Föreläsning: Holistisk hälsa i Åfors Folkets Hus

Daniel Fermskog (jobbar med förändringar) och Lina Lindström (elittränare) föreläser. Gratis för medlemmar i Algutsboda Hembygdsförening. Begränsat antal. Först till kvarn. Anmäl dig till e-post algutsboda.hembygdsforening@gmail.com eller på telefon 076-317 80 15 (Kurt Lindblom).
2/11   Alsboafton (kulturrunda i Algutsboda socken)
9/11 09.00 Ljusstöpning. Kursen leds av Malin Ericson i Algutsboda Hembygdsgård. Allt material ingår i deltagaravgiften, när dagen är slut får du med dig tolv ljus hem. Kursavgift: 230 kr. Medtag egen lunch, fika ingår i deltagaravgiften. Slut cirka klockan 16.30. Anmäl dig via www.sv.se/kalmarlan eller telefon 0771-20 20 70. Vi reserverar oss för inställd kurs vid för få anmälningar. (Arrangemang i samarbete med Vuxenskolan.)
21/11 18.00 Book-release Algutsboda sockenbok i Hembygdsparken. Algutsboda Sockenbok XIX (19) presenteras. Mingel, snittar och dryck.
28/11   Julpyssel. Föranmälan. Titta efter annons i Emmaboda Tidning.

Eventuella ändringar av programmet meddelas här på hemsidan, genom anslagstavlor och annonsering i ortspressen. Programpunkterna genomförs i samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan.

Hembygdsgården är öppen efter överenskommelse.
Telefon 0471-460 30, 076-317 80 15 eller 070-619 88 00.

Persmo skolmuseum visas efter överenskommelse.
Telefon 0471-410 94, 0471-334 10 eller 070-399 10 15.