Evenemang

Håll koll på vad som är på gång inom Algutsboda Hembygdsförening.

Trivselkväll i Persmo gamla skola, Eriksmåla. Donald Hummel underhåller med sång och musik. Inträde 50 kr. Fika.

Nationaldagsfirande

6 juni, 13:00 - 16:00

Hembygdsdag i Algutsboda Hembygdspark. Nationaldagsfirande. Kl 13.00 Clownen Mike. Kl 13.30 Utdelning av glashjärtan till barn födda under året. Kl 14.00–15.30 Käpphästtävling. Utställningar. Servering. Ponnyridning. Pyssel för barn.

Mobergsafton i Norra Stamphult

2 juli, 18:00 - 20:00

Mobergsafton i Norra Stamphult. Mobergsläsning. Musik av Christer Lundgren. Servering: Grillade isterband samt kaffe och ostkaka.

Metartävling i Stampadammen

3 juli, 18:00 - 20:00

Metartävling i Stampadammen, Broakulla. Broakulla Samhällsförening i samarbete med Algutsboda Hembygdsförening.

Musik i sommarkväll i Algutsboda kyrka. Musik med Thomas Holmgren och Hanna Holmgren Pettersson samt Åsa Cederholm. Därefter fika i Hembygdsgården.

Allsång i Åfors Folkets Hus

5 juli, 18:00 - 20:00

Allsång i Åfors Folkets Hus. Allsångsledare Tommy Holmgren. Samarbete mellan Åfors Folkets Hus och Algutsboda Hembygdsförening.

Mobergsafton i Algutsboda Hembygdspark. Mobergsläsning. Musik med Tanja och Alma Ojaniemi. Servering: Grillade isterband samt kaffe och ostkaka.

Berättarkväll i Bökevara

10 juli, 18:00 - 20:00

Berättarkväll i Bökevara. Historikern Peter Danielsson berättar om Vilhelm Moberg på sitt sätt. Musik: Lärare från Emmaboda kulturskola.